yes

Het jaarverslag: Geen straf, maar een geldmachine?

Maar wat als we je vertelden dat het ook anders kan? Dat je jaarverslag misschien wel een geldmachine kan zijn? In dit blog vertellen we in 7 logische stappen waarom jaarverslagen veel meer zijn dan een last en hoe ze waardevolle kansen bieden om geld te verdienen.

yes

“Het bespaart veel kosten, maar vooral ook stress”

Mercy Ships is één van de organisaties die al een aantal jaar werkt met jaarverslag.org. Benieuwd waarom en hoe het bevalt? Lees snel verder!

Van ‘saai’ naar ‘wat ziet het er mooi uit’

De afdeling Intensive Care van het Gelre Ziekenhuis Apeldoorn is één van de organisaties die al een aantal jaar werkt met jaarverslag.org. Benieuwd waarom en hoe het bevalt? Lees snel verder!

yes

Een duurzaam jaarverslag voor wakkere mensen (you snooze you lose)

Heb je wel eens een geprint jaarverslag gelezen? Nee? Nou, ik kan je vertellen, het is het perfecte slaapmiddel. Waarom? Omdat het vaak zo saai is dat het je in slaap sust als een baby… you snooze, you lose.

yes

Deadline stress? Jouw jaarverslag feestelijk op tijd af!

Het boekhoudkundig jaar is al een paar maanden voorbij. Voel je het al knagen? Laten we eerlijk zijn, het op tijd indienen van het jaarverslag kan een uitdaging zijn die je met samengeknepen billen tegemoet gaat. Maar dat hoeft niet.

yes Voorbeeld_TijdVoorActie

Een volledig online jaarverslag: duurzaam en makkelijk

Voor elke organisatie is het ieder jaar weer een flinke klus: het opstellen van het jaarverslag. Hét document waarin alle verhalen die een organisatie karakteriseren en de getallen over het afgelopen jaar samenkomen. Het verzamelen van de benodigde informatie en vormgeven van het jaarverslag wordt door veel organisaties als tijdrovend en verplicht ervaren.

yes

“Ik maak het jaarverslag in één dag”

Leger des Heils Midden-Nederland, Elisanne van As over de samenwerking met jaarverslag.org. Het Leger des Heils is één van de organisaties die al een aantal jaar werkt met jaarverslag.org. Benieuwd waarom en hoe het bevalt? Lees snel verder!

yes

Een jaarverslag kan ook anders!

Online jaarverslagen zijn ondertussen helemaal ingeburgerd, maar nog niet bij iedereen bekend. Je kunt er je informatie/content op een aantrekkelijke manier in presenteren en eenvoudig voor je doelgroep beschikbaar maken. Daarnaast bespaart het onnodige print of drukkosten en dat maakt een online jaarverslag ook veel duurzamer.

yes Voorbeeld_compassion-mobiel

Hoe maak je een (online) jaarverslag?

Een jaarverslag is een verslag van alle werkzaamheden en gebeurtenissen in het afgelopen jaar. Het belangrijkste en tevens vaak het minst aantrekkelijke onderdeel is de jaarrekening. Maar ook werkmethoden, successen en doelstellingen worden in dit verslag uiteengezet.

Kan het nog eenvoudiger

‘Hoe vind jij dat het werkt?’, vroeg iemand mij. Ik antwoordde: ’Kan het niet eenvoudiger?’ Zoals er altijd nog tandpasta uit de tube te knijpen is, kan het altijd nog eenvoudiger. Waarom minder, meer oplevert? Hierom!